Omgaan met gespannen borstspieren? Probeer deze 6 bewegingen voor opluchting zo snel mogelijk

Het ervaren van een beklemd gevoel op uw borst kan op zijn best oncomfortabel zijn en in het slechtste geval slopend. (Brengt het iemand anders de adem beneemt?) Dat ongemak strekt zich ook uit tot je geestelijke gezondheid, omdat het tot angst kan leiden – je borst is tenslotte waar je hart is, en ik probeer *niet* een hart te hebben probleem.

Volgens Kelsey Decker, NSCA-CPT, de onderwijscoördinator van StretchLab, is het van cruciaal belang om onderscheid te maken tussen pijn en ongemak. “Wanneer we spierstrakheid ervaren van een training, kan het meestal krampachtig of pijnlijk zijn om aan te raken of te bewegen”, legt ze uit. “Als we gespannen zijn door gebrek aan beweging, kunnen je spieren strak of stijf aanvoelen en kun je een slechte houding ervaren.”

Maar als je pijn scherp is, zegt ze, moet je met een medische professional praten.

“Als het een nieuw begin van pijn op de borst is, neem het dan altijd serieus en raadpleeg uw arts”, voegt Heather Jeffcoat, DPT, een Pilates-instructeur en eigenaar van Fusion Wellness & Physical Therapy, toe. Ze merkt twee problemen op die niet kunnen worden opgelost met rekken: een hartaanval (tekenen: een gevoel van brandend maagzuur dat niet overgaat; kortademigheid; zweten; uitstralende pijn naar je linkerschouder, kaak of rug) en angst ( tekenen: pijn op de borst of zwaarte).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *